מחאת הרפתנים
חשבים - השירות המקיף וללא הגבלה בעולמות המיסים, דיני עבודה, פנסיה וגמל
לקבלת מחיר אטרקטיבי השאירו פרטים ונחזור בהקדם

מחאת הרפתנים

מאת: *מתוך הודעה לעיתונות | * | 04/12/2018

| |

הם  מוחים על שכרם שנשחק – 19 אגורות לליטר (!!)ונגד האוצר שהחתים אותם על הסכם במחטף ותוך הפעלת איומים

עשרות רפתנים העלו בימים האחרונים לרשת סרטונים קצרים בני כמה שניות, בהם הם נראים בשעות המוקדמות של הבוקר - מספרים על הקושי הרב בעבודתם, ועל התגמול הדל שלו הם זוכים (19 אגורות לליטר).

חלק מהרפתנים מתלוננים בסרטים על כך ששרי הממשלה (כחלון ואריאל) רואים בשכר הבזוי אותו הם מקבלים כסיבה ליוקר המחיה, ולגובה מחירי מוצרי החלב בישראל.

"בוקר טוב, אני קם בשתיים וחצי בבוקר כי החליבה מתחילה בשלוש, וכל זה בשביל אגורות בודדות – כ-19 לליטר" אומר הרפתן יובל מכפר ויתקין.

"גם אני רפתן, אנחנו עובדים עבור 19 אגורות לליטר חלב. בקבוק מים בסופר עולה יותר מליטר חלב" אומר אחד הרפתנים.

הרפתן טל זמיר ממושב היוגב אומר בסרטונו: "אני רפתן, קם בחמש בבוקר, מרוויח 19 אגורות לליטר. כעת המדינה מבקשת לחסל את הרפת שלי".

"לפעמים אני שואל את עצמי מי האויב האמיתי של מדינת ישראל. האם האויב הוא החמאס בעזה ששורף שדות בדרום, או שמא האויב זה אנחנו, החקלאים, שבממשלה מאשימים אותנו ביוקר המחיה" תוהה הרפתן ארנון אושרי מכפר ויתקין.

הקמפיין Milktoo# הושק כחלק מהמאבק ההישרדותי שמנהלים מאות רפתנים כבר למעלה מ-4 חודשים נגד כוונת האוצר ומשרד החקלאות להעביר שורה של החלטות שיפגעו קשות ברמת הרווחיות הנמוכה ממילא שלהם – ותגרום למאות רפתות, בעיקר במושבים – לפשוט רגל. 

"בוקר טוב לשר האוצר ולנערי האוצר" אומר יו"ר ועד הפעולה של הרפתנים עודד שוהם, ממושב שדמות דבורה.  "אני בן 41 נשוי פלוס ילדה. רציתי לספר לכם על ממצא מדהים שגילינו, והוא שיוקר המחיה הוא לא ברפתן שקם כל בוקר בחמש לחלוב את הפרות, אלא ברכב, בדיור, בדלק, במסים הישירים והעקיפים שאתם מחילים על עם ישראל. אנחנו עובדים למחייתנו ולפרנסתנו, וכל מה שאנחנו מבקשים זה להתפרנס בכבוד. אני גם רוצה לספר לכם ששכר העבודה שלי לליטר חלב הוא 19 אגורות, זאת אומרת שיוקר המחייה הוא בפערי התיווך, ובריכוזיות של הון שלטון, ולא בנו הרפתנים. אני רפתן גאה ויעיל, שמתפרנס 19 אגורות לליטר חלב".

לאחרונה עתר וועד הפעולה של הרפתנים לבית המשפט, בבקשה לפסול את הסכם החלב שנחתם בין התאחדות מגדלי בקר לבין משרד האוצר, בטענה שההסכם נחתם בשמם של הרפתנים, אך בניגוד גמור לדעתם, תוך ביצוע מחטף לא חוקי.

לעמדתו של וועד הרפתנים, המונה כבר 200 רפתנים מהמושבים ומהקיבוצים, הצטרפה באופן מפתיע היועצת המשפטית של משרד החקלאות – בחוות דעת אותה העבירה ליועץ המשפטי לממשלה – ובה היא חושפת כיצד פקידי האוצר הילכו אימים על הרפתנים – על מנת שיסכימו לחתום על הסכם שמחסל למעשה את ענף החלב בישראל.

ביהמ"ש המחוזי שדן בעתירה, הטיל צו עיכוב על ביצוע ההסכם עד לדיון בעתירה אשר הגישו הרפתנים

מידע משפטי ופסקי דין רק באתר חשבים >>

 

 

חשבים - השירות המקיף וללא הגבלה בעולמות המיסים, דיני עבודה, פנסיה וגמל
מאגרי מידע מקיפים | מענה מקצועי | מחשבונים
לקבלת מחיר אטרקטיבי השאירו פרטים ונחזור בהקדם
מאמרים נוספים באותו נושא
המוצרים שלנו