מארגנים לילדי העובדים קייטנה בקיץ?
חשבים - השירות המקיף וללא הגבלה בעולמות המיסים, דיני עבודה, פנסיה וגמל
לקבלת מחיר אטרקטיבי השאירו פרטים ונחזור בהקדם

מארגנים לילדי העובדים קייטנה בקיץ?

מאת: רו"ח ועו"ד אריאל דרייפוס | מומחה במיסים מצוות מומחי "כל-מס" | 27/06/2022

| |

החופש הגדול מגיע! לילדים יש חודשיים של כיף, אבל להורים – מדובר באתגר גדול. העבודה הרי נמשכת, ורבים נאלצים לתמרן בין המחויבות למקום העבודה לבין חופשת הילדים. הפתרונות הקיימים חלקיים, עולים לעתים כסף רב, ובדרך כלל לא מתקיימים בשבועות האחרונים של אוגוסט. לאור המצב, בשנים האחרונות לא מעט חברות מארגנות בעצמן קייטנות לילדי העובדים. להורים זה בוודאי נוח, וגם הילדים נהנים.

גם האינטרס של המעסיק ברור – סיוע לעובדים ושימור כוח העבודה. עם זאת, כל ארגון שמפיק קייטנה מסודרת, חייב להתייחס גם לשאלת המיסוי. האם הפקת הקייטנה, מלבד העלויות שכרוכות בה, צריכה להיחשב גם כהטבה לעובד אשר כרוכה במיסוי מיוחד?

דבר רו"ח ועו"ד אריאל דרייפוס

רו"ח ועו"ד אריאל דרייפוס, מומחה במיסים מצוות מומחי "כל-מס" בחברת חשבים מסביר:

"על פי כללי המיסוי הנהוגים בישראל, תיאורטית, אם מדובר בהטבה לעובד שהיא בגדר טובת הנאה, על המעסיק לזקוף שווי בשכר העובד בגין עלות הקייטנה ולגלם שווי זה לצורך מס. הגילום עלול להיות בשיעור שיביא את ההוצאה הסופית של המעסיק לכפולה כמעט. עם זאת, פקודת מס הכנסה קובעת כי הוצאה שאינה מיועדת להעניק טובת הנאה אישית לעובד - תהיה הוצאה מוכרת - ולגבי הוצאה שכזו אין צורך בזקיפת שווי לעובד".

לדברי דרייפוס, פסיקות בית המשפט בעבר, קבעו כי פעילות חברתית היא חלק בלתי נפרד ממקום העבודה, "ולהערכתי מן הראוי שאם הסוגיה שבשאלה תגיע לפתחו של פקיד השומה, הוא יכיר בהיותה של פעילות הקייטנה לילדי העובדים חלק בלתי נפרד ממארג יחסי העבודה בחברה, ויכיר בהוצאה, כהוצאה שיש להביאה בגדר 'נוחות המעביד' ולא כטובת הנאה לעובד".

להערכתי, מסכם דרייפוס, "אם ניתן להוכיח כי מהותה של הקייטנה היא השגחה על ילדי העובדים, כדי שהעובדים יוכלו להיות פנויים להשקיע את מרצם ואת זמנם במקום העבודה, הרי שההוצאה תותר בניכוי למעסיק בלא שיהיה צורך בזקיפת שווי לעובד".

 

 

 

חשבים - השירות המקיף וללא הגבלה בעולמות המיסים, דיני עבודה, פנסיה וגמל
מאגרי מידע מקיפים | מענה מקצועי | מחשבונים
לקבלת מחיר אטרקטיבי השאירו פרטים ונחזור בהקדם
מאמרים נוספים באותו נושא
המוצרים שלנו