אתם עוסקים ב"אגרנות" כפייתית של מסמכים? אז בואו נדבר Paperless
חשבים - השירות המקיף וללא הגבלה בעולמות המיסים, דיני עבודה, פנסיה וגמל
לקבלת מחיר אטרקטיבי השאירו פרטים ונחזור בהקדם

אתם עוסקים ב"אגרנות" כפייתית של מסמכים? אז בואו נדבר Paperless

מאת: ויטלי סירוטה (B.Sc.) | יועץ בחברת ארגו | 28/01/2019

| |

התרחשותה של "אגרנות" כפייתית בארגונים, הינה באגירת טפסים ומסמכים לאורך תהליכי השירות והתפעול.  כל מסמך שנוצר בארגון, אם מגיע בדואר/פקס או מודפס פנימית, עובר תהליך ארוך ורבוי משאבים בשמירה, סריקה, ארכוב ורק לעיתים ביעור. בשביל לעצור את זרם האגרנות ולהביא
ל-
"Paperless" צריך לעשות Re-engineering לתהליך ולמצוא את המקור ולא את הסימפטום.
לעצור את יצירת המסמכים הפיזיים בתחילת התהליך, דבר אשר יחסוך רבות לארגון, לעובד וללקוח.

לעיתים, קיימים מצבים בהם ארגונים נוטים לאגור כל טופס ומסמך, וזאת ללא הצדקה וללא בחינה ובדיקה באם קיים בארגון צורך ממשי בכך.

הסיבות לאגירת מסמכים רבות ומשתנות בין ארגון לארגון. להלן הבולטות ביותר:

לאגירה של מסמכים פיזיים ישנן משמעויות רבות שבסופו של דבר מתורגמות לעלויות לארגון:

העלויות משתנות מארגון לארגון ותלויות באופי העבודה של הארגון – ארגונים מסורתיים (ציבוריים/ממשל) לרוב יעבדו יותר עם ניירת ולכן העלויות בארגונים אלו יהיו גבוהות. עלויות גבוהות קיימות גם בארגונים נותני שירות בהם כל הקשר מול הלקוח מתבצע באמצעות טפסים ידניים.

אך גם עלויות אלה ניתן לצמצם - אם בכך שנוריד את כמות הניירת/דפוס מלכתחילה (בתהליכי שירות למול הלקוח או בתהליכים תפעוליים של העובד) או שנסרוק מסמכים מודפסים שנדרש לתעד עפ"י הרגולציה (תקנות העדות וכדומה) ואז נבער עפ"י מדיניות ברורה ולא נשמור אותם לנצח.

ובכן, כיצד ניתן לטפל בבעיית אגירת הניירת ולהתקדם לכיוון ארגון "Paperless"?
ראשית, על מנת לטפל בבעיה צריך להפנים ולהודות שהיא אכן קיימת.
בהתאם לכך, יידרשו הארגונים למפות את הניירת ולאמוד את עלויות תהליכי הטיפול במסמכים.

המיפוי הראשוני יכלול איתור הזדמנויות להתייעלות על ידי תצפיות על תחנות ותהליכי עבודה, ראיונות עם עובדים וניתוח נתוני דפוס, סריקה וארכיב.

לאחר ביצוע שלב איתור ההזדמנויות נדרש לרכז את הממצאים המהותיים ביותר (הדברים הכי כואבים) ולבצע תהליך בחינת עלות מול תועלת בביצוע השינוי. לאחר המיפוי הראשוני והבנת היקף הבעיה והתועלות הצפויות – ארגונים, באופן טבעי, יהיו פתוחים יותר לשינויים. בשלב זה נדרשת בניית תוכנית עבודה, מותאמת ארגון ותועלות, ליישום השינויים הנדרשים אשר תכלול מספר רכיבים: צמצום מסמכים שאין בהם צורך והפסקת השימוש בהם, הכנסת טכנולוגיה תומכת היכן בנדרש ועפ"י תועלת, ויצירת תהליכי עבודה חסכוניים ויעילים עבור מסמכים שיש בהם צורך, תוך התחשבות באופי הארגון, כוח העבודה הקיים ומגבלותיו הטכנולוגיות.
ראש פתוח, אמונה בתהליך, יצירת תחושת ביטחון אצל כל עובד ועובד והבנה שכל תהליך לוקח זמן - הם אבני דרך חשובות ביותר בכל שינוי ארגוני. זרעי יצירת תהליכי העבודה היעילים והחסכוניים יצמיחו אט אט, את עץ התפתחותם של ארגונים.

ERGO Consulting Group חברת ייעוץ מנוסה ומקצועית, מהמובילות בישראל, בתחומי האסטרטגיה, ניהול, תפעול ושירות. מאז שנת 1986 מסייעת החברה לארגונים בכל המגזרים להתמודד בהצלחה עם אתגרים, ומובילה שינויים ארגוניים לשיפור היעילות, הרווחיות והאפקטיביות, באמצעות חדשנות יוזמה וגמישות .צוות ERGO כולל יועצים מומחים ומנוסים, מובילים בתחומם, הפועלים בשיתוף פעולה מלא להשגת תועלת וערך מוסף מהותי ללקוח. http://www.ergo.co.il/

חשבים - השירות המקיף וללא הגבלה בעולמות המיסים, דיני עבודה, פנסיה וגמל
מאגרי מידע מקיפים | מענה מקצועי | מחשבונים
לקבלת מחיר אטרקטיבי השאירו פרטים ונחזור בהקדם
מאמרים נוספים באותו נושא
המוצרים שלנו