תקוה לבעלי עסקים – פסיקות חדשות מקלות על קבלת מענקי הקורונה!
חשבים - השירות המקיף וללא הגבלה בעולמות המיסים, דיני עבודה, פנסיה וגמל
לקבלת מחיר אטרקטיבי השאירו פרטים ונחזור בהקדם

תקוה לבעלי עסקים – פסיקות חדשות מקלות על קבלת מענקי הקורונה!

מאת: רו"ח אפי לבקוביץ', רו"ח מאורי עמפלי, רו"ח דין קריס | | | 03/05/2022

| |

בעלי עסקים ומנהלי כספים – שימו לב: שתי פסיקות חדשות של בית המשפט מגדילות את הסיכוי לקבלת מענקים מהמדינה בעבור השתתפות בהוצאות הקבועות בתקופת הקורונה.

הסגרים והמגבלות בתקופת הקורונה הקשו על עסקים רבים לפעול. המדינה החליטה להעניק לעסקים פיצוי כספי, כדי לסייע להם להתמודד עם התקופה הקשה. גובה הפיצוי נקבע באמצעות שורה של קריטריונים מורכבים, שהשתנו מעת לעת, והתבססו בעיקר על נוסחה לחישוב ההוצאות הקבועות של העסק. כתוצאה מאי הוודאות – עסקים רבים סברו כי הפיצוי שקיבלו היה נמוך ומדי והגישו ערעור לרשויות.

שתי הכרעות, לטובת חברות שעתרו נגד רשויות המס

בחודשים האחרונים התקבלו שתי הכרעות, לטובת חברות שעתרו נגד רשויות המס. קבלת העתירות הללו עשויה לפתוח פתח לחברות נוספות, שנמצאות במצב דומה, ולאפשר גם להן לקבל פיצויים גבוהים יותר מאלו שהגיעו לקופותיהן.

במקרה הראשון דן בית המשפט בתביעה שהגישה חברת "ב.ג ביטחון", שעוסקת בשירותי אבטחה, ליווי ומתן שירותי רפואה לטיולים ולמחנות בהם משתתפים ילדים ובני נוער. בשל הקורונה, הופסקה פעילות החברה ועובדיה הוצאו לחופשה ללא תשלום. החברה טענה כי רשות המיסים שגתה בחישוב הפיצוי שמגיע לה בשל הגדרתה כעסק עונתי. כמו כן, טענה החברה כי רשות המיסים מסרה באיחור את ההחלטה על הערעור שהגישה.

בית המשפט קיבל את טענות החברה ופסק: "כוונת המחוקק הייתה ליצור מנגנון מהיר, יעיל ופשוט למתן המענקים במסגרת חוק הסיוע הכלכלי לאותם עסקים, הנמצאים במשבר קיומי, על מנת לאפשר להם לשרוד את תקופת הסגרים והמגבלות. על כן, הנוסחה שנקבעה בחוק הסיוע הכלכלי לצורך קביעת הזכאות למענק והיקפו - אינה מצריכה בדיקה פרטנית ארוכה ומסורבלת. אין ספק כי היקף פעילותה העסקית של המערערת הושפע מתאריכי חגי ומועדי ישראל... אלא, שבכך אין כדי להפוך את המערערת ל'עסק עונתי', שכן, בעסקים רבים, שונים ומגוונים מושפעת הפעילות ממועדי חגי ישראל וחופשות חג".

במקרה השני דנה ועדת הערר של רשות המיסים בתביעה שהגישה חברת "אינקוגניטו מוסיקה בע"מ", שפועלת בתחום המוסיקה לאירועים, ההפקות ועיצוב האירועים. התיק עסק בתחום המיסוי ותחומים נוספים.

הוועדה קבעה כי הנוסחה שנקבעה לחישוב הפיצויים אינה משקפת בהכרח את ההוצאות הקבועות של העסק: "לא רק שערך המקדם אינו קשור לגובה ההוצאות הקבועות, אלא להפך, ערך המקדם יורד ככל שיש לעסק יותר הוצאות" – והוסיפה כי "חישוב המענק בהתאם למקדם שנקבע בחוק הוא דרך המלך, ואילו האפשרות של בחינה פרטנית להוצאות הקבועות בפועל, צריכה להישמר למקרים חריגים ויוצאי דופן".

רו"ח אפי לבקוביץ', רו"ח מאורי עמפלי, ורו"ח דין קריספין, שהכינו עבור "קו מנחה" ניתוח מיוחד של הפסיקות, מסכמים: "ההחלטות השיפוטיות מהוות מהפכה בזכאות לקבלת מענקי קורונה. הפסיקה החדשנית עשויה להפוך למורה נבוכים בעניין הטיפול של רשות המסים בבקשות לקבלת מענקים ולאפשר את קבלתם גם במקרים שעד לאחרונה נדחו ביד קלה ובאופן שרירותי".

רו"ח אפי לבקוביץ' - שותף מנהל משרד לבקוביץ' ושות' רואי חשבון; עו"ד, רו"ח מאורי עמפלי - ממשרד עמפלי עריכת דין מיסים

רו"ח דין קריספין - ראש הסגל המקצועי בלשכת רו"ח בישראל ומנהל את תחום המענקים מטעם לשכת רו"ח בישראל

 

חשבים - השירות המקיף וללא הגבלה בעולמות המיסים, דיני עבודה, פנסיה וגמל
מאגרי מידע מקיפים | מענה מקצועי | מחשבונים
לקבלת מחיר אטרקטיבי השאירו פרטים ונחזור בהקדם
מאמרים נוספים באותו נושא
המוצרים שלנו