העידן החדש של התעסוקה
חשבים - השירות המקיף וללא הגבלה בעולמות המיסים, דיני עבודה, פנסיה וגמל
לקבלת מחיר אטרקטיבי השאירו פרטים ונחזור בהקדם

העידן החדש של התעסוקה

מאת: עו"ד יהודית קנולר | עורכת נטו+ | 27/12/2017

| |

חברת דלויט העולמית ערכה סקר מפת תעסוקה לשנת 2017 בקרב 10,400 עסקים ומנהלי משאבי אנוש מובילים ב-140 מדינות ברחבי עולם 

עולם העבודה מתפתח במהירות בטכנולוגיה וקשה למלא את הפערים בידע עד כי שאלת הגיוס נהפכת לחשובה ביותר, שאלת ההדרכה המקצועית מקבלת מיקוד עיקרי, הצורך בניהול מותאם – קרדינלי. בסקר המשתרע על 140 עמודים של חברת דלויט העולמית מתואר עולם תעסוקה הנשמע עתידני אבל כבר כאן.

הסקר מצא עשרה תחומים שבהם צריכות חברות לסגור פערים.

1.  גמישות (Agility): מערכת קשרים בין צוותים במקום בהיררכיה ארוגנית. אחת השאלות החשובות בתחומי מערכות יחסים ותקשורת נתונים בחברה ויכולת ביצוע מתוך ראייה קדימה אל עבר עתיד החברה לאור התחרות הדוהרת. משמע, העתיד כבר כאן.

2.  כבר לא מדברים על פיתוח קריירה אלא על מערכת של לימוד מתמיד בתוך הארגון. 83% מהמנהלים החשיבו נושא זה כבעל חשיבות עליונה או חשיבות מרובה. אם עד עכשיו דובר על קריירה סטאטית כפולה במהלך החיים כבר ברור כי אין הדבר מספיק.

3.  כשעיסוקים ויכולות משתנים תדיר תחום הגיוס גם הוא משנה את פניו. החיפוש אחרי עובדים בעלי יכולות מותאמות לצרכים של "מחר" שכבר כאן הם בעלי החשיבות. המהפכה העיקרית תהיה בתחום הטכנולוגיה של התאמה ומיון של העובדים הרצויים.

4.  כניסה של מערכות מתקדמות לרווחת העובד ופריון העבודה ככלי מרכזי בניהול משאבי אנוש. ההגדרות של הצרכים מהעובד השתנו: תרבות והתחייבות עמוקה למקום העבודה הם החלק העיקרי של מה שמוגדר כניסיון עבודה. היום המעסיקים מחפשים עובדים שהרבו בנסיעות בעולם והם בעלי רקע רחב ויכולת ללמוד את מאגר העבודה העומד לרשותם. 

5.  אף על פי שכלי העבודה של מנהלי משאבי אנוש לא התעדכנו דיים הם פעילים בהגברת הפריון של העובדים באמצעות שינוי התרבות הארגונית.

6.  החברות מחפשות היום מנהיגים צעירים יותר, בעלי יכולת גיוון והסתגלות מהירים תוך ניהול עסקי דיגיטלי. במילים אחרות - מחפשים מנהיגים שיכולים לפרוח בעולם משתנה במהירות.

7.  כאשר מדובר ביזמות העסקית או כששם המשחק הוא דיגיטציה, מנהלי משאבי אנוש הם חוד החנית. הסקר מעלה כי היום השביל של עבודת מנהלי משאבי אנוש כבר רצוף באבני דרך דיגיטליות ובהירות יותר העוזרות להרחיב את האפשרויות, ליצור פלטפורמות חדשות ועוד.

8.  ניתוח מתמטי (אנליטיקס) של אנשים: המידע על אנשים נעשה חשוב יותר. אם בעבר חיפשו יכולות טכניות, היום מחפשים כישורים עסקיים החל מתפעול ועד יכולת ניהול וביצועים פיננסיים.

9.  גיוון (Diversity): הוגנות, עקרונות יושר ושקיפות הם כיום הכלים הנמצאים על סדר היום של המנהל. הדרכה תוך כדי תנועה היא המאפיין של הקהילה העסקית. למרות המאמצים מצאו הסוקרים שבנקודה זו עדיין קיים פער בין הרצוי למצוי.

10.       בין הגמישויות יש לדבר גם על ריבוי הסוגים של כוח העבודה: רובוטיקה, חיישנים, מחשוב קוגניטיבי, הכללת פרילנסרים נוסף על השכירים הקבועים ועוד. בנקודה זו יש כבר התפתחות ו-41% מהנשאלים השיבו שהשינויים בכיוון זה כבר נעשו בארגונם. 

בתום קריאת הטרנדים החדשים נותרתי תוהה מה יהיה גורלם של העובדים של היום שעדיין אינם עונים לקריטריונים המוצגים לעיל והתחושה היא שיותר ויותר בני דור Y, משמע דור הביניים, יידחקו לשוליים של עולם העבודה ויהפכו להיסטוריה. במחשבה שנייה, גם הדור המתאים לדרישות ייצטרך לעבוד תחת לחץ התחרות ולא יוכל לעולם לנוח על זרי הדפנה. העבודה תחת לחץ הוגדרה כקשה יותר מזו שהייתה בעת המהפכה התעשייתית. 

בעת כתיבת דברים אלה קראתי על מותה של עיתונאית בת 31 מיפן בשם מיווה סאדו כתוצאה מעבודת יתר. סאדו עבדה שש שעות נוספות בכל יום כולל בסופי השבוע. היא לא הראשונה שמתה ביפן כתוצאה מעבודת יתר ובשל מצבי דחק ממושכים. בעיה זו אופיינית ליפן שם הנאמנות למקום העבודה נמצאת במקום הראשון. עם זאת כבר שמעתי על צעירים ששמים גבול לשעות העבודה וערים לצורך לחלק את הזמן בין עבודה לבין החיים הפרטיים שלהם.

הכותבת - עורכת נטו+

חשבים - השירות המקיף וללא הגבלה בעולמות המיסים, דיני עבודה, פנסיה וגמל
מאגרי מידע מקיפים | מענה מקצועי | מחשבונים
לקבלת מחיר אטרקטיבי השאירו פרטים ונחזור בהקדם
מאמרים נוספים באותו נושא
המוצרים שלנו