האם קיבלת את טופס 5329 מאגף המודיעין של רשות המסים?
חשבים - השירות המקיף וללא הגבלה בעולמות המיסים, דיני עבודה, פנסיה וגמל
לקבלת מחיר אטרקטיבי השאירו פרטים ונחזור בהקדם

האם קיבלת את טופס 5329 מאגף המודיעין של רשות המסים?

מאת: עו"ד ורו"ח רמי אריה, עו"ד שחר נח | רמי אריה - מומחה לדיני מיסוי ומנהל מקצועי של אתר ה | 27/07/2014

| |

כמאה אלף אזרחים קיבלו בימים אלו מכתב מרשות המסים בישראל ובתוך המעטפה מצאו את טופס 5329, אשר כותרתו: "דוח פרטים אישיים והצהרה על מקורות הכנסה בארץ ובחו"ל".

בטופס מתבקש האזרח למלא את מקורות הכנסותיו, פרטי חשבונות הבנקים שלו, לדווח אם הוא בעל מניות בחברה או שותף בעסק, לפרט את כל נכסי הנדל"ן והדירות שיש לו או לאשתו ועוד פרטים אשר ישמשו את רשות המסים כדי לקבוע אם מדובר במעלים הכנסות שיש מקום לפתוח לו תיק שומה ולחייבו במס ואולי גם לזמנו לחקירה פלילית.

לפי הידוע, מקבלי הטופס מתחלקים לשלושה סוגים עיקריים:

הסוג הראשון - אלו שיש להם יותר מדירה אחת ולכן הם חייבים ברוב המקרים בדיווח ובמס על הכנסותיהם משכר הדירה.

הסוג השני - אלו ששוהים בחו"ל מעל 90 יום בשנת כספים ולכן הם חשודים בכך שיש להם עיסוקים, הכנסות ונכסים בחו"ל, אשר עליהם לא דיווחו לרשות המסים.

הסוג השלישי - אלו שנעשו בחשבונם בבנק פעולות של הפקדות ומשיכות "חשודות", שאין להם תיק במרשמי רשות המסים ואינם מדווחים כעובדים שכירים.

עוד סוג של אזרחים "בסיכון" הוא כאלו שנתקבל עליהם מידע במסגרת "קו הצדק" הידוע בכינויו "המלשינון" והמידע עליהם אינו מתאים לדיווחים על ההכנסות שלהם לרשות המסים.

אסור לזלזל במילוי הטופס, שכן למרות שהוא נשלח בדואר רגיל ולאו דווקא בדואר רשום, הוא מעיד כי המקבל אותו נמצא כבר במעקב ובבדיקה של רשות המסים. אי מילוי נכון של הטופס או אי הגשתו מהווים עברה פלילית שדינה מאסר בפועל.

חשוב למלא את הטופס בזהירות ובקפידה תוך קבלת ייעוץ ממומחה לענייני מסים, ולוודא את כל היבטי המיסוי הנובעים ממנו - הן באופן רטרואקטיבי עד עשר שנות מס לאחור, והן לשנות המס הבאות. אנו עומדים לרשותכם לפגישת ייעוץ בטרם מילוי הדוח.

חשבים - השירות המקיף וללא הגבלה בעולמות המיסים, דיני עבודה, פנסיה וגמל
מאגרי מידע מקיפים | מענה מקצועי | מחשבונים
לקבלת מחיר אטרקטיבי השאירו פרטים ונחזור בהקדם
מאמרים נוספים באותו נושא
המוצרים שלנו