הליכי זימון למשרדי מע"מ לאחר ביקורת מע"מ במשרדי הנישום
חשבים - השירות המקיף וללא הגבלה בעולמות המיסים, דיני עבודה, פנסיה וגמל
לקבלת מחיר אטרקטיבי השאירו פרטים ונחזור בהקדם

הליכי זימון למשרדי מע"מ לאחר ביקורת מע"מ במשרדי הנישום

מאת: עו"ד משה גבע | שותף ומנהל סניף ת"א במשרד עורכי הדין סלי אילון ושו | 08/03/2020

| |

השאלה:

במהלך ביקורת מע"מ הוזמנה נישומה למשרדי מע"מ לתשאול במסגרת מתן עדות לגבי פעילות העסק. זה למעשה הזימון הראשון מאז שנעשתה ביקורת מע"מ ושנשלח חומר למשרדי מע"מ . מה משמעות ההלכים בהם נמצאת הנישומה?

עו"ד משה גבע משיב:

זימון למשרדי מע"מ טומן בחובו חוסר ודאות מובנה בקשר להליך שעומד בפני הנישומה. הסיבה העיקרית לכך הוא שחלק מאנשי מע"מ המטפלים בביקורת מוסמכים גם לגבות עדות ולחקור תחת אזהרה ובכך יש שילוב וערוב של ההליך האזרחי והפלילי (זאת בניגוד למס-הכנסה שם האבחנה היא ברורה ולכן יש פחות הפתעות).

זו מציאות שמחייבת אותנו המייצגים ליתר ערנות וזהירות, ובראש ובראשונה תשומת לב לשתי נקודות שרלוונטיות גם לזימונים מפתיעים ממס-הכנסה:

1.   האם נדרשה התייצבות אישית של הנישומה- התייצבות אישית נדרשת כעקרון בהליך פלילי אך לא בהליך האזרחי.

2.   מה הסעיף המסמיך מכוחו הוצאה ההזמנה- כדי לנסות ולהבין מה צפוי לנישומה בהמשך.

הערה חשובה שנגזרת מהנ"ל הוא שחובה לקבל תמיד הזמנה בכתב טרם התייצבות במשרדי הרשות. מעבר לכך, ככל שהנישומה נדרשת להגיע אישית יש להכין אותה לפגישה ולסקור בפניה את כל האפשרויות, זכויותיו וחובות כמוסרת עדות או כנחקרת.

ולשאלה גופה, סביר להניח כי מדובר בהליך ביקורת והזימון מטרתו להשאיר את כל האופציות פתוחות בידי אנשי מע"מ. זה הליך רגיל לצערנו שנועד בין השאר להפעיל לחץ על הנישומים בדרך שלדעתי בהרבה מיקרים אינה ראויה, וזאת בלשון המעטה. 

המשיב – שותף ומנהל סניף ת"א במשרד עורכי הדין סלי אילון ושות'. ייעוץ וליווי מקצועי ומשפטי, אזרחי ופלילי, בתחומי המיסוי השונים. למשרד התמחות ייחודית וניסיון רב במיסוי מקרקעין. עבד ברשות המיסים במגוון תפקידים מקצועיים וניהוליים ומשמש חבר פורום מסים בלשכת עורכי הדין.moshe@salieilon.co.il www.salieilon.com

התשובות אינן מהוות תחליף לייעוץ משפטי, ואין המומחים המשיבים או המערכת אחראים לתוצאות השימוש בהן. אין במידע המופיע באתר "כל מס" או בשירות הניתן למנויי האתר כדי להוות ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואין באמור כדי להוות מענה לנסיבות מקרה קונקרטיות ו/או ספציפיות, לחוות דעה או להביע עמדה ביחס למקרה מסוים.

חשבים - השירות המקיף וללא הגבלה בעולמות המיסים, דיני עבודה, פנסיה וגמל
מאגרי מידע מקיפים | מענה מקצועי | מחשבונים
לקבלת מחיר אטרקטיבי השאירו פרטים ונחזור בהקדם
מאמרים נוספים באותו נושא
המוצרים שלנו