תנאי עבודה של בני נוער
חשבים - השירות המקיף וללא הגבלה בעולמות המיסים, דיני עבודה, פנסיה וגמל
לקבלת מחיר אטרקטיבי השאירו פרטים ונחזור בהקדם

תנאי עבודה של בני נוער

מאת: עו"ד דנה פרייס | מומחית ב"כל-עובד", חברת חשבים ה.פ.ס – מידע עסקי בע | 04/09/2014

| |

מדינת ישראל (להלן: "המאשימה") הגישה כתב אישום כנגד תיירות צובה – אגודה שיתופית חקלאית בע"מ (להלן: "הנאשמת"), המפעילה של פארק השעשועים "קיפצובה", לאחר שזו ביקשה להישפט בעקבות הודעת קנס מנהלי שקיבלה במסגרת ביקורת של משרד התמ"ת ולאחר שסוכם בין הצדדים כי כתב האישום לא יכלול העסקת נוער ביום המנוחה השבועי.

כתב אישום שהוגש כלל עבירות של העסקת בני נוער מבלי שבוצעה להם בדיקה רפואית ו/או התקבל אישור רפואי וכן העסקת נוער מעבר לשמונה שעות ביממה, וזאת בניגוד לחוק עבודת הנוער.

פסק הדין

בית הדין קבע כי יש לזכות את הנאשמת מהעבירה הראשונה וזאת משום שהמאשימה לא הוכיחה את גילם של ארבעת הנערים הראשונים וכי אכן מדובר בנערים, ולגבי הנער החמישי שגילו כן הוכח, המאשימה לא הצליחה להוכיח מעל לכל ספק סביר כי הנער הועסק ללא בדיקה ו/או אישור רפואי כנדרש בחוק.

לעניין העבירה השנייה נקבע כי לגבי שישה מן הנערים המוזכרים לא הוכח כי אכן מדובר בנערים ובשל כך יש לזכות את הנאשמת בגין האישום השני על עובדים אלו.

עם זאת, באשר לשבעת הנערים הנותרים קבע בית הדין כי המאשימה הוכיחה כי אכן מדובר בנערים אשר הועסקו מעל שמונה שעות ביום, כפי שעולה מדוחות הנוכחות.

עוד נקבע כי זמן עבודה הוא הזמן שבו הנער עומד לרשות העבודה. זמן ההמתנה שבו המתינו הנערים בפארק להסעה שסופקו על ידי המעסיק אין בה כדי לגרוע מן הזמן שבו הנער עמד לרשות העבודה.

כמו כן נקבע כי יש לדחות את טענת הנאשמת כי אין למנות את שעות העבודה לאחר השעה 18:30 היות שבשעה זו ניתנה התרעה על סגירת הפארק בשעה 19:00, משום שהחל בשעה זו החלה פעולות של סידור וקיפול העמדות שערכו בין 30-15 דקות.

עוד נקבע כי יש לנכות שעה מזמני ההעסקה אשר נטענו בכתב האישום ונקובים בדוחות הנוכחות וזאת בגין ההפסקות אשר ניתנו לנערים, וכן את הזמן שחלף מהשעה 19:00 ועד לשעת הסיום, היות שמדובר בזמן המתנה קצר עד להגעת ההסעה ובו לא החתימו העובדים כרטיס וכן לא עמדו לרשות הנאשמת.

לאור האמור לעיל הוכיחה המאשימה 12 מקרים שבהם עברה הנאשמת על חוק עבודת נוער ובנסיבות אלו אין בסיס לקבל את טענתה שיש להימנע מהרשעתה בשל זוטי דברים.

ת"פ 29857-06-10 התובעת: מדינת ישראל; הנתבעת: תיירות צובה – אגודה שיתופית חקלאית בע"מ לפני כבוד השופט דניאל גולדברג ניתן ביום 01.12.2013

חשבים - השירות המקיף וללא הגבלה בעולמות המיסים, דיני עבודה, פנסיה וגמל
מאגרי מידע מקיפים | מענה מקצועי | מחשבונים
לקבלת מחיר אטרקטיבי השאירו פרטים ונחזור בהקדם
מאמרים נוספים באותו נושא
המוצרים שלנו