תפקיד המייצג בעת חקירת מס הכנסה  של לקוחו
חשבים - השירות המקיף וללא הגבלה בעולמות המיסים, דיני עבודה, פנסיה וגמל
לקבלת מחיר אטרקטיבי השאירו פרטים ונחזור בהקדם

תפקיד המייצג בעת חקירת מס הכנסה של לקוחו

מאת: אורי גולדמן | משרד גולדמן ושות' עורכי דין | 08/03/2020

| |

על פי הנתונים שציינת מדובר ב"חקירה פלילית", לפיכך הנישום אותו אתה מייצג  אמור היה להיות מזומן למחלקת חקירות מס הכנסה (פקיד שומה חקירות) ולא לפקיד שומה אזרחי. לא ציינת אם אתה עורך דין או רואה חשבון או יועץ מס, אך בכל מקרה יצוין כי אף לא אחד מהמייצגים הללו יכול להיכנס לחקירה "במקום" הלקוח או יחד עמו, שכן חקירה פלילית היא ספציפית כלפי החשוד

השאלה:

נישום  קיבל זימון לחקירה פלילית במס הכנסה. האם מייצגו יכול ללוותו ולהיכנס עמו לחקירה? מהן הזכויות שלו והאם יש התייחסות לכך בפקודה?

עו"ד אורי גולדמן משיב:

על פי הנתונים שציינת מדובר ב"חקירה פלילית", לפיכך הנישום שאתה מייצג אמור היה להיות מזומן למחלקת חקירות מס הכנסה (פקיד שומה חקירות) ולא לפקיד שומה אזרחי.

לא ציינת אם אתה עורך דין או רואה חשבון או יועץ מס, אך בכל מקרה יצוין כי אף לא אחד מהמייצגים הללו יכול להיכנס לחקירה "במקום" הלקוח או יחד עמו, שכן חקירה פלילית היא ספציפית כלפי החשוד.

ניתן להניח כי אם הנישום יסביר לחוקרים כי אכן כל המידע והאסמכתאות מצויים בידיך כמייצגו, הרי בהתאם לנסיבות וכדי לבסס את הדברים, החוקרים ייאלצו לקרוא גם לך לעדות לצורך הצלבת הנתונים.

הדינים הרלוונטיים לחקירה כזו נמצאים מחוץ לפקודת מס הכנסה - בפקודת הפרוצדורה הפלילית, ובדין הפלילי הרלוונטי.

אני ממליץ שתפנה את הנישום להיוועץ בעורך דין פלילי-כלכלי לפני החקירה, כדי שיכין אותו למה שיקרה בחקירה ושיסביר לו את זכויותיו כחשוד.

אם חלילה תתפתח החקירה (למשל למעצר), צריך שהעורך דין ישמור על האינטרסים והזכויות שלו וייצג אותו (למשל בהליך המעצר).

המשיב - ממשרד גולדמן ושות' עורכי דין

התשובות אינן מהוות תחליף לייעוץ משפטי, ואין המומחים המשיבים או המערכת אחראים לתוצאות השימוש בהן. אין במידע המופיע באתר "כל מס" או בשירות הניתן למנויי האתר כדי להוות ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואין באמור כדי להוות מענה לנסיבות מקרה קונקרטיות ו/או ספציפיות, לחוות דעה או להביע עמדה ביחס למקרה מסוים

חשבים - השירות המקיף וללא הגבלה בעולמות המיסים, דיני עבודה, פנסיה וגמל
מאגרי מידע מקיפים | מענה מקצועי | מחשבונים
לקבלת מחיר אטרקטיבי השאירו פרטים ונחזור בהקדם
מאמרים נוספים באותו נושא
המוצרים שלנו